בפרקים הראשונים של התורה "ויגש" מתאר כיצד יהודה, מתקרב יוסף, שרשמית לו כדי להציל בנימין. במהלך נאומו יהודה הסביר מדוע הוא קם על אחיו: "עבור עמך ערבות המשרת את הנער" המילה "אחריות" יהודה בשימוש לפני, כאשר שכנע יעקב לתת בנימין עם האחים שלו.


התלמוד מביא את דעה כי החוק חסות אנו למדים מהסיפור הזה בתורה. החוק אומר כי הערב הוא מוכן להחליף taker בחובות, כאילו הוא לקח את הכסף. ובסיפור של התורה: יהודה מוכן לגמרי להחליף את בנימין.


ערבות הדדית


הקונספט של חסות חל על כל ילדי ישראל. חכמינו אמרו: "היהודים כולם ערבים זה לזה." כל אחד מאתנו הוא אחראי באופן מלא על אחרים, עד כדי כך מחליפים. אנחנו לומדים את זה מהסיפור של יהודה, ב מעשה אשר הביעו מהותו.


עם ישראל משול לגוף בודד מורכב מחלקים רבים. אחדות של איברים שונים באה לידי ביטוי בהיבטים שונים. ראשית, כל פיסה מביאה משהו שונה ההרמוניה הכללית של הגוף. שנית, כל איבר, מסייע לגופים אחרים בעבודתם. לדוגמא, הראש לא יכול להגיע לשום מקום בלי רגליים - מתברר כי הרגליים כדי לעזור הראש.


ללא הבחנה


שני מופעי ההתגלמות מעל היתרון של שילוב חלק. בין אם מדובר על האחדות המוחלטת של הגוף או של יצירה מושלמת יותר של כל סוכנות פרט.


עם זאת, קיימת רמה גבוהה יותר של אחדות. ברמה זו, כל גוף מרגיש את המשמעות העיקרית של שקרי הקיום שלו דווקא התפקוד שלה כחלק אינטגרלי של הגוף. זה היה הרגע שבו קיימת אחדות מוחלטת, שבה אין הפרדה בין חלקים בודדים.


בדומה לכך, במדינה של ישראל: קיים אחדות, שנובע מכך שכל יהודי תורם משהו בתמונה הכוללת של אנשים. קיימת אחדות, המבוססת על היכולות האישיות, אשר כול משלימה את עבודתם של אחרים. אבל יש רמה גבוהה יותר של עמותה. כאן, כל יהודי מרגיש חלק מהעם של ישראל. בשלב זה להיעלם כל ההבדלים בין נציגי העם שלנו.


המלך של שבטי ישראל


שזה, אחדות יותר גבוה, גלם את יהודה. הוא אמר כי הוא היה "מלך שבטי ישראל" (כך ולהשוות אותו עם האריה - מלך החיות). זוהי ממלכת הבמה יוצרת תחושה כי כל יהודי ויהודי הוא חלק כל העם. זה מסביר מדוע יהודה הופיע בתור ערבות עבור אחיו.


האיגוד כזה יוביל את האחדות של עידן הגאולה. וזה אומר ראש המחבר "ויגש": "ויאמר מלך תהיה אחת ולתמיד" (יחזקאל 37; 22) - מלך של שבט יהודה, מי יבוא ויציל אותנו בעתיד הקרוב.


(חינם בפרפראזה השיחה הרבי, שפורסם ב "ליקוטי Sihote" t. 30, p. 215. מחוז הצהרה דוד אלדין)


מרכז מדיה מנגד -Lubavitch